زندگی...

رندی مانده بر دو راهی دریا و دایره

زندگی...

رندی مانده بر دو راهی دریا و دایره

هم عشق از آنسوی دگر سوی جنونت می کشد
گیرم که عاقل هم شدی زین رهگذر دیوانه جان
حسین منزوی

پیش از این هم بارها نوشته ام و هربار سرنوشت محتوم نوشته هایم معدوم شدن بوده است، و چه حیف که با این دنیای دیجیتال از لذت سوزاندن دست نوشته های کاغذی هم محروم مانده ایم.

نظرات را بسته ام که فکر نکنید اجباری در نظر دادن وجود دارد، اما اگر حرفی در سینه تان سنگینی می کند در تماس با من بزنید. میخوانم و اگر امکانش را گذاشته باشید جواب میدهم.

پیوندها

Red pill or blue pill?

جمعه, ۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۰ ق.ظ

- چرا به خودمون دروغ میگیم؟

- برای اینکه از خودمون در برابر واقعیت محافظت کنیم.

- مگه واقعیت چشه؟

- واقعیت کریه، زمخت، تلخ و بسیار جانکاهه. فقط کافیه یک روز با همه واقعیت تنها باشید تا افسردگی مثل یک گیاه سمی تو وجودتون ریشه بده ،جوونه بزنه، قد بکشه و شاخ و برگاش از همه سوراخاتون بزنه بیرون و به زانو دربیاید.
- مگه کسی میتونه خودش رو هم گول بزنه؟

- بله عزیزانم میتونه، دروغ مکانیزم دفاعی روح ماست و بی اینکه خودمون بدونیم ما رو در برابر واقعیت محافظت میکنه. این دروغ ها از نوع سطحی که دیگران بهمون میگن یا احیانا ما به اونها میگیم نیستند، این ها تا عمیق ترین لایه های وجودیمون تا ناخود آگاهمون رخنه کردن، باور پذیر شدن حتی برای خودمون. مثل افیون میمونن در برابر درد، یک حس گیجی و سرخوشی بهمون میدن، و تمیز دادنش از واقعیت جرات و ظرافت زیادی میطلبه که خیلی هامون نداریم.

 

پی نوشت: بلو پیل اسم یک میکروکنترلر از شرکت ST هم هست که اتفاقا اخیرا دو تا دیگه ازش سفارش دادم و الان تو راهه، از سری دلخوشی های کوچیک ضمیمه شده به زندگیه این خریدا

 

 

۰۲/۰۴/۳۰
رهگذر دیوانه